-15% na wszystkie pakiety z kodem MGXDT15 ⛹️‍
Do końca promocji zostało:
Dni
H
Min
Sek

Numer kontaktowy:

Adres email:

Regularny trening – jak się do niego przekonać?

W treningu najważniejsze jest wyrobienie sobie nawyku. Ćwiczenia zdziałają bardzo niewiele, jeśli będziesz je wykonywać dwa razy w miesiącu. Na szczęście, istnieją sposoby na to, aby wyrobić sobie nawyk na regularny trening.

W treningu najważniejsze jest wyrobienie sobie nawyku. Ćwiczenia zdziałają bardzo niewiele, jeśli będziesz je wykonywać dwa razy w miesiącu. Na szczęście, istnieją sposoby na to, aby wyrobić sobie nawyk na regularny trening.

Ustal stałe godziny ćwiczeń

Zdecyduj, czy masz większe szanse na regularny trening rano, w południe lub wieczorem i trzymaj się tego czasu. Jeśli nie ustalisz konkretnej godziny treningów, jest bardziej prawdopodobne, że odłożysz je do czasu, aż będziesz mieć mniej obowiązków lub więcej energii, a następnie przełożyć do następnego dnia. Jeśli masz problemy z zapamiętywaniem dat i godzin, wyślij sobie przypomnienie lub zapisz terminy w kalendarzu.

Zacznij powoli

Kiedy zaczyna się ćwiczyć, zawsze wiele osób startuje z energią, entuzjazmem i ambicją. Jednak robienie zbyt dużo na początku prowadzi do wypalenia, co skutkuje porzuceniem nawyku. Kiedy po raz pierwszy próbujesz uczynić z ćwiczeń regularny obowiązek, są szanse, że twoje ciało nie będzie przyzwyczajone do tego rodzaju stresu. Na początku ćwicz tylko 20 minut (lub mniej) i wybieraj treningi przyjemne i łatwe. Nic trudnego. Nawet 10-15 minut jest w porządku, jeśli dopiero zaczynasz. Kluczem do sukcesu jest powolne przyzwyczajenie ciała do regularnych ćwiczeń.

Gdy przyzwyczaisz się do tego aby wykonywać regularny trening, możesz powoli zacząć zwiększać ilość i intensywność ćwiczeń. Poczekaj co najmniej dwa tygodnie, zanim podniesiesz poprzeczkę — to minimum czasu, aby dostosować. Gdy zacznie się wydawać, że trening stanie się zbyt łatwy, możesz zacząć wydłużać go do 30, a następnie 40 minut, a ostatecznie do godziny. Gdy już to zrobisz, możesz stopniowo zwiększać intensywność. Staraj się nie zwiększać jednocześnie czasu i intensywności, bo łatwo przesadzisz!

Spraw, by trening był przyjemny

Jeśli kojarzysz jakiś nawyk z bólem, zaczniesz go unikać. Ale jeśli stanie się rozrywką, nie będziesz mógł się doczekać. Dlatego na tym początkowym etapie mojego nawyku skupiamy się na przyjemności. Im mniej przeszkód i mniej tarć w kształtowaniu nowego nawyku, tym większe prawdopodobieństwo, że odniesiesz sukces. Jeśli musisz nie tylko wstać wcześnie, ale także spakować wszystko na siłownie, gdy jesteś na wpół rozbudzony, chcesz po prostu wrócić do łóżka. Ale jeśli naszykujesz wszystko poprzedniego dnia, będzie Ci zdecydowanie łatwiej!

Dbaj o odpoczynek!

Zawsze na początku po jednym treningu dawaj sobie dwa dni odpoczynku. Ponownie, powrót do zdrowia jest bardzo ważny. Dlatego musisz dać swojemu ciału szansę na regenerację, jeśli nie jesteś przyzwyczajony do ćwiczeń. Nawet profesjonalni sportowcy nie robią pełnego treningu codziennie!

Udostępnij na:
0 0 głosów
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 Komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze
więcej wiedzy

Spodobał Ci się nasz artykuł?

Sprawdź jeden z kolejnych artykułów, które mogą Cię zainspirować i poszerzyć Twoją wiedzę.

Newsletter

Halo baza, tu nowości i promocje! Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco. Nie martw się! Nie będziemy spamować, wysyłamy tylko ważne informacje.