-15% na wszystkie pakiety z kodem MGXDT15 ⛹️‍
Do końca promocji zostało:
Dni
H
Min
Sek

Numer kontaktowy:

Adres email:

Czy powinieneś jeść przed porannym treningiem?

To, czy jeść przed treningiem, nadal jest kontrowersyjnym tematem. Dlatego możesz się zastanawiać, które podejście jest bardziej skuteczne i lepsze dla Ciebie. W tym artykule dowiesz się, kiedy powinieneś jeść przed porannym treningiem, a kiedy możesz zrezygnować z jedzenia tuż przed aktywnością fizyczną.

To, czy jeść przed treningiem, nadal jest kontrowersyjnym tematem. Z jednej strony ćwiczenia „na czczo” stają się coraz bardziej popularne.  Zwolennicy twierdzą, że dają im więcej energii podczas treningu i prowadzą do szybszych rezultatów. Z drugiej strony, inni chwalą posiłki przedtreningowe za to, że dają im energię potrzebną do podtrzymania treningów. Dlatego możesz się zastanawiać, które podejście jest bardziej skuteczne i lepsze dla Ciebie.

W tym artykule dowiesz się, kiedy powinieneś jeść przed porannym treningiem, a kiedy możesz zrezygnować z jedzenia tuż przed aktywnością fizyczną.

Czy jedzenie przed porannym treningiem jest konieczne?

To, czy jeść przed porannym treningiem, zależy od Twoich celów, rodzaju treningu i czasu jego trwania oraz twojego indywidualnego stanu zdrowia.

Po przespanej nocy poziom cukru we krwi jest niższy niż po ostatnim posiłku. To może sprawić, że poczujesz się ospały i zmęczony podczas treningu. Dlatego mała przekąska przed porannym treningiem może pomóc zwiększyć poziom cukru we krwi i dodać energii. Dla wielu osób ćwiczenie wkrótce po jedzeniu może powodować rozstrój żołądka, ponieważ jedzenie nie miało szansy zostać strawione.

Mimo wszystko większość ludzi może bezpiecznie ćwiczyć bez wcześniejszego jedzenia, chyba że ćwiczą z dużą intensywnością przez 60 minut lub dłużej. Poza tym osoby z określonymi celami wydajnościowymi lub schorzeniami (np. z zaburzoną gospodarką cukrową) mogą potrzebować jedzenia przed treningiem.

Jeśli cierpisz na jakąś chorobę, rozważ bliską współpracę z pracownikiem służby zdrowia, aby znaleźć podejście, które jest dla Ciebie najlepsze. Żywienie przedtreningowe jest wysoce zindywidualizowane. Jest najskuteczniejsze, gdy dostosujesz go do swojego stylu życia, celów i ciała. To, co działa dla jednej osoby, może nie działać dla innej. Ważne jest, aby eksperymentować i zobaczyć, co działa najlepiej dla Ciebie.

Wzrost mięśni

Poza genetyką możesz budować mięśnie poprzez trening siłowy i dietę wysokobiałkową. Białko może pomóc Ci zbudować większe, silniejsze mięśnie, gdy połączysz je z różnymi formami treningu oporowego. Aby nadal budować mięśnie, musisz ćwiczyć progresywne przeciążenie, co oznacza powolne dodawanie większego obciążenia (masy) lub objętości do rutynowego treningu siłowego. Jeśli nie jesteś odpowiednio naładowany przed treningiem, możesz nie mieć energii, aby rzucić wyzwanie mięśniom na tyle, aby stymulować rozpad i naprawę mięśni.

Decydując się na ćwiczenia na czczo, upewnij się, że spełniasz odpowiednie dzienne cele spożycia składników odżywczych, w tym spożywasz wystarczającą ilość białka.

Podsumowując, najważniejsze jest to, abyś słuchał tego co podpowiada Ci Twoje ciało. Jeśli ćwicząc na czczo odczuwasz brak energii, osłabienie, szybszą męczliwość, warto rozważyć wówczas chociażby małą przekąskę przedtreningową.

Nie masz pomysłów na posiłki przedtreningowe? Skorzystaj z naszych propozycji cateringowych, dostarcz swojemu organizmowi kluczowych składników odżywczych i zapewnij sobie energię niezbędną do długotrwałego wysiłku fizycznego.

Bibliografia:

  1. Wallis A.G., Gonzalez J.: Is exercise best served on an empty stomach? Proc Nutr Soc 2019 Feb;78(1):110-117. doi: 10.1017/S0029665118002574.
  2. Rothschild J., Kilding A., Plews D.: What Should I Eat before Exercise? Pre-Exercise Nutrition and the Response to Endurance Exercise: Current Prospective and Future Directions. Nutrients. 2020 Nov 12;12(11):3473. doi: 10.3390/nu12113473.
  3. K. Mizera, J. Mizera, Dietetyka sportowa. Co jeść, by trenować efektywnie, Wydawnictwo Galaktyka, Łódź 2017

 

 

 

 

 

 

Udostępnij na:
0 0 głosów
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 Komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze
więcej wiedzy

Spodobał Ci się nasz artykuł?

Sprawdź jeden z kolejnych artykułów, które mogą Cię zainspirować i poszerzyć Twoją wiedzę.

Newsletter

Halo baza, tu nowości i promocje! Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco. Nie martw się! Nie będziemy spamować, wysyłamy tylko ważne informacje.