Numer kontaktowy:

Adres email:

Przykładowy posiłek przedtreningowy

Dieta Keto

Cena za 1 dzień:
od 68,00 zł

Głównym założeniem diety ketogenicznej jest wysoka podaż tłuszczu przy znaczącym ograniczeniu węglowodanów. Ten rodzaj diety odrzuca między innymi produkty zbożowe, skrobiowe i większość owoców. Znajduje się w niej za to dużo dobrej jakości mięsa, na przykład wieprzowego i wołowego, tłustych ryb, zdrowych olejów czy jaj. Dieta ketogeniczna nie wyklucza warzyw – dania są uzupełniane głównie o sałaty, ogórki, pomidory czy kiszonki i inne warzywa z dużą ilością błonnika i małą ilością cukrów prostych. Co ważne, można ją stosować zarówno w trakcie adaptacji, jak i w stanie ketozy.

Makrosładniki:*

Białko:

ok. 20-28%

Tłuszcze:

ok. 65-80%

Węglowodany:

do ok. 10%

Warianty kaloryczne:

od 850 do 4000 kcal

*Wartości dotyczą pięciu posiłków dziennie i mogą się różnić przy wyborze zestawu trzech posiłków.

Przez żołądek do mięśni

Kaloryczności od 500 do nawet 4000 kcal. Fajnie? Fajnie.

Dieta keto

Kiedy i dlaczego warto zdecydować się na dietę ketogeniczną?

Rosnąca popularność diety ketogenicznej wynika przede wszystkim z tego, że dzięki niej można zrzucić zbędne kilogramy w stosunkowo krótkim czasie. Chętnie sięgali po nią też sportowcy, na przykład LeBron James i Kobe Bryant, czyli jedni z najlepszych koszykarzy na świecie. Dieta pudełkowa oparta na zwiększonej podaży tłuszczów zwierzęcych i roślinnych przy jednoczesnym ograniczeniu spożycia węglowodanów jest również doceniania za to, że zwiększa uczucie sytości i poprawia samopoczucie. Ponadto jest zalecana osobom z chorobami degeneracyjnymi (np. Alzheimer) czy osobom mającym problemy z przyswajaniem węglowodanów. Stosowanie diety keto zalecamy skonsultować indywidualnie z lekarzem.

Co się dzieje z organizmem w stanie ketozy?

Wiele osób uważa dietę keto za kontrowersyjną, ponieważ zakłada skuteczną utratę zbędnych kilogramów podczas stosowania diety, w której znajduje się ok. 65-80% ilości tłuszczów. Warto wiedzieć, że na skutek jej wprowadzenia, a konkretnie ograniczenia podaży węglowodanów dochodzi do zmniejszenia wydzielania insuliny, a co za tym idzie – przejścia organizmu w stan kataboliczny. W organizmie, w którym dostępność węglowodanów staje się coraz mniejsza, dochodzi do glukoneogenezy, a następnie do ketogenezy. W efekcie rozkład tłuszczu się zwiększa.

Jakie korzyści płyną ze stosowania diety keto?

Stosowanie diety ketogenicznej może przynieść wiele korzyści zdrowotnych. Aby je uzyskać, zalecamy jednak kontakt ze swoim lekarzem zarówno przed rozpoczęciem diety, jak i podczas jej stosowania (lekarz może na przykład zlecić przeprowadzenie dodatkowych badań i określić, czy istnieją zdrowotne przeciwskazania do stosowania diety keto).

Dieta keto może być pomocna w:

Dieta Keto

Cena za 1 dzień:
od 68,00 zł

Newsletter

Halo baza, tu nowości i promocje! Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco. Nie martw się! Nie będziemy spamować, wysyłamy tylko ważne informacje.