Numer kontaktowy:

Adres email:

Trening siłowy – 5 mitów, które musisz znać

Pomimo korzyści jakie niesie za sobą trening siłowy, niektórzy sportowcy są mu niechętni, ponieważ uważają, że spowoduje to zwiększenie masy mięśniowej, która utrudni uprawianie sportów wytrzymałościowych, np. bieganie. Jest to jednak jeden z powszechnych mitów. Przyjrzyjmy się, jakie są inne!

Mit pierwszy: trening siłowy sprawi, że będę mieć mięśnie jak kulturysta

Trening siłowy może powiększyć Twoje mięśnie – na to zjawisko często mówi się „przerost” – ale nie jest to nieunikniony rezultat. Pomyśl o treningu siłowym jak o użyciu narzędzia: zrobi to, do czego go wykorzystasz. Jeśli zależy Ci na budowaniu masy mięśniowej, może być przydatny. Ale jeśli zamiast tego chcesz zbudować lepszą sylwetkę bez zwiększania masy, jest to możliwe. Kluczem jest to, w jaki sposób trenujesz.

Mit drugi: trening siłowy sprawi, że będę mniej elastyczny

To nieprawda, że ​​trening siłowy prowadzi do skrócenia ścięgien i więzadeł lub utraty ich giętkości. W rzeczywistości, albo rozciągasz się i jesteś elastyczny, albo nie. Trening siłowy nie będzie wpływać na elastyczność w taki czy inny sposób, chyba że sprawia, iż zaniedbujesz stretching.

Mit trzeci: będę musiał chodzić na siłownię i używać sztangi i ciężkich wyciągów

Te sposoby ćwiczeń mogą z pewnością być skuteczne, ale istnieje więcej niż jeden sposób na trening siłowy. Nie musisz zapisywać się na siłownię i korzystać z ciężkiego sprzętu, aby trenować siłowo. Przy minimalnej ilości sprzętu możesz zrobić wszystko, czego potrzebujesz niemal wszędzie, gdzie chcesz. Możesz spróbować kalisteniki, czyli treningu wykorzystującego Twoją własną masę ciała lub inne alternatywne metody.

Mit czwarty: mięśnie zamienią się w tłuszcz, jeśli przestanę podnosić ciężary

Jest to uporczywe nieporozumienie, poparte wieloma przykładami byłych ciężarowców, którzy przytyli po tym, jak przestali ćwiczyć. Ale ten wniosek myli zbieg okoliczności z przyczynowością. Mięśnie nie mogą zamienić się w tłuszcz bardziej niż ołów w złoto. Są to różne rodzaje tkanek. Ale jeśli przyzwyczaisz się jeść więcej, aby wesprzeć dodatkowe spalanie kalorii, które zapewnia trening siłowy, a potem nie ograniczysz kalorii po zaprzestaniu ćwiczeń siłowy, ta dodatkowa energia będzie przechowywana jako tłuszcz.

Mit piąty: trening siłowy nie jest dla kobiet

Oczywiście mit ten dotyczy połowy populacji i na szczęście jest to plotka, który szybko wymiera. Nie tak dawno temu kobiety uważano za fizycznie niezdolne do rywalizacji w biegach długodystansowych, a trening siłowy uważano za „nieprzystający do damy”.

Niemniej jednak, istnieją ludzie, którzy wciąż wierzą, że pocenie się, stękanie i dążenie do sportowej doskonałości to coś, co jest odpowiednie tylko dla mężczyzn. Jednak wystarczy tylko rzucić okiem na kobiety, które uczestniczą w profesjonalnych drużynach sportowych, na osiągnięcia kobiet na olimpiadach, aby przekonać się, że nie ma nic niekobiecego w uprawianiu sportów, także siłowych.

Udostępnij na:
0 0 głosów
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 Komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze
więcej wiedzy

Spodobał Ci się nasz artykuł?

Sprawdź jeden z kolejnych artykułów, które mogą Cię zainspirować i poszerzyć Twoją wiedzę.

Newsletter

Halo baza, tu nowości i promocje! Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco. Nie martw się! Nie będziemy spamować, wysyłamy tylko ważne informacje.