Najnowszy wpis

Problemy żołądkowo-jelitowe w sporcie – jak ich uniknąć?

Problemy żołądkowo-jelitowe są powszechne, zwłaszcza u sportowców wytrzymałościowych i często pogarszają wydajność lub późniejszą regenerację. Badania sugerują, że 30–50% sportowców doświadcza takich dolegliwości. 

Wybierz kategorię

  • Wszystkie
  • Blog
  • Dieta
  • Dieta sportowca
  • Przepisy
  • Sport
  • Trening
  • Zdrowie
Sok z buraka oprócz witamin, polifenoli zawiera nieorganiczne azotany - niegdyś postrzegane jako zagrożenie zdrowotne. Badania naukowe dowiodły, że nieorganiczne azotany nie są dla nas szkodliwe, a wręcz mogą być pomocne zwłaszcza dla sportowców. 
Alkohol jest często używany jako środek świętowania lub relaksu, a sportowcy często spożywają napoje z %, nie zastanawiając się zbytnio nad przewlekłymi skutkami dla wydajności i stanu zdrowia. Z tego artykułu dowiesz się, jakie skutki niesie ze sobą spożycie alkoholu przez sportowców. 
To, czy jeść przed treningiem, nadal jest kontrowersyjnym tematem. Dlatego możesz się zastanawiać, które podejście jest bardziej skuteczne i lepsze dla Ciebie. W tym artykule dowiesz się, kiedy powinieneś jeść przed porannym treningiem, a kiedy możesz zrezygnować z jedzenia tuż przed aktywnością fizyczną.
Około dwie trzecie populacji ma nadwagę lub otyłość, ale jest też znaczna część osób mająca niedowagę. Niektóre osoby mogą mieć naturalną niedowagę i nie mogą przytyć z powodu genetyki lub szybkiego metabolizmu. Może ona również wskazywać na złe odżywianie lub podstawowe schorzenia. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć!
Post przerywany to coraz bardziej powszechny sposób odżywiania. Spopularyzowano go w ciągu ostatnich kilku lat przez różnych ludzi, od lekarzy po internetowych guru. Nie jest to plan żywieniowy z ograniczeniem kalorii, jak niektórzy sądzą. To system “ograniczony czasowo” - już wyjaśniamy, o co chodzi!
W ostatnich latach wzrosło zainteresowanie słodzikami, głównie ze względu iż jest to substytut o niższej kaloryczności, dzięki czemu sprawdza się na dietach redukcyjnych. Czy zamiana białego cukru na słodziki jest dobra dla naszego zdrowia? Dowiesz się o tym z poniższego artykułu.
Roztrenowanie to częściowa lub całkowita utrata adaptacji wywołanych treningiem w odpowiedzi na nie wystarczający bodziec treningowy. Jest to metoda pozwalająca unikać przetrenowania. Roztrenowanie może być wykorzystane do poprawy wydajności na dłuższą metę, bez obaw spadku formy.
Czujesz się przytłoczony ilością batonów proteinowych na rynku? Nie wiesz, jakich składników powinieneś szukać, a od których powinieneś trzymać się z daleka? Oto kilka wskazówek, które mogą ułatwić Ci wybór.

Newsletter

Halo baza, tu nowości i promocje! Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco. Nie martw się! Nie będziemy spamować, wysyłamy tylko ważne informacje.