Numer kontaktowy:

Adres email:

6 rad jak nie stracić formy – nie tylko na Święta

Utrzymanie zdrowych nawyków, gdy zbliżają się Święta może być trudne. Zamiast rezygnować ze swojej rutyny, skorzystaj z tych wskazówek, aby zachować formę nie tylko podczas Świąt, ale przez cały rok. 

Regularnie chodzisz na siłownię i jesteś na dobrej drodze do osiągnięcia swoich celów fitness na 2022 rok, ale Twój harmonogram szybko zapełnia się świątecznymi kolacjami i wydarzeniami? Utrzymanie zdrowych nawyków, gdy zbliżają się Święta może być trudne. Zamiast rezygnować ze swojej rutyny, skorzystaj z tych wskazówek, aby zachować formę nie tylko podczas Świąt, ale przez cały rok. 

Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu w ciągu dnia

Czy wiesz, że mózg często myli pragnienie z głodem, co skutkuje niepotrzebnym podjadaniem?  Właściwe nawodnienie może również pomóc Twojemu organizmowi w prawidłowym trawieniu świątecznych posiłków, aby zapewnić najlepsze wykorzystanie przyjmowanych składników odżywczych.

Nie pomijaj posiłków

Nie pomijaj żadnego posiłku w ciągu dnia, nie głódź się przed kolacją. Spożywaj regularnie posiłki o małej objętości, dzięki czemu zapobiegniesz wahaniom cukru we krwi. 

Bądź aktywny

Powinieneś nadal ćwiczyć, gdy tylko jest to możliwe, a jeśli nie możesz tego zrobić, po prostu więcej spaceruj. Możesz też zaparkować samochód w pewnej odległości od sklepu lub po prostu skorzystać ze schodów. Ponadto wstawaj od świątecznego stołu w przerwie od jedzenia. 

Sporządź plan treningowy

W świątecznym zgiełku łatwo zapomnieć o swojej rutynie treningowej. Usiądź i zaplanuj czas ćwiczeń w każdym tygodniu. Zapisz swój plan lub zaplanuj przypomnienia w telefonie, aby pomóc Ci trzymać się swoich celów. 

Zadbaj o sen 

Aby utrzymać rytm dobowy w ryzach, unikaj chodzenia na imprezy każdej nocy  lub wychodź z niektórych wcześniej, aby móc położyć się spać na czas. Staraj się spać od siedmiu do dziewięciu godzin i wstawać codziennie o tej samej porze.

Baw się dobrze

Nie zapomnij również o ustaleniu realistycznych planów dietetycznych. Próba całkowitego powstrzymania się od niektórych pokarmów sprawi, że zjesz więcej. Możesz spróbować każdej potrawy, ale nakładaj sobie mniejsze porcje – niech kolacja będzie bardziej formą kosztowania poszczególnych potraw, a nie najedzenia się każdą z nich.

Pamiętaj, że Wigilia jest raz w roku. Święta to piękny czas, którym należy się cieszyć wspólnie z osobami, które kochamy. To, czy zjemy trochę więcej niż normalnie, jest najmniej w tym dniu ważne 

 

Udostępnij na:
0 0 głosów
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 Komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze
więcej wiedzy

Spodobał Ci się nasz artykuł?

Sprawdź jeden z kolejnych artykułów, które mogą Cię zainspirować i poszerzyć Twoją wiedzę.

Newsletter

Halo baza, tu nowości i promocje! Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco. Nie martw się! Nie będziemy spamować, wysyłamy tylko ważne informacje.