Porada Dietetyka

Porada dietetyka - jak schudnąć?Próbujesz schudnąć, lub przybrać masy mięśniowej? Jeśli tak, to wiesz, że aby to osiągnąć konieczne jest przygotowanie się do tego i stosowanie do określonych zasad. Przyśpieszy to i ułatwi cały proces, dzięki czemu osiągniesz swój cel dużo szybciej i skuteczniej.

Zapraszamy naszych klientów do skorzystania z bezpłatnej podstawowej konsultacji dietetycznej!

Jeśli masz jakieś wątpliwości odnośnie diety skontaktuj się z Dietetykiem, Panią Sandrą Brzozowską.

DIETETYK:
Sandra Brzozowska – kontakt: [email protected]

Oferujemy także pełne konsultacje dietetyczne, w zakres których wchodzi:

  • Analiza dotychczasowych nawyków żywieniowych
  • Analiza składu ciała
  • Dopasowanie odpowiedniej kaloryczności
  • Indywidualne zalecenia i wskazówki żywieniowe

Skontaktuj się z nami w celu uzyskania szczegółów!

Poniżej odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania:

Jak zrzucić zbędne kilogramy?

Zbędne kilogramy powstają gdy nadmiar dostarczonej energii nie zostaje spożytkowany. Co zrobić by zrzucić zbędne kilogramy? Najważniejsza jest zdrowa dieta i ruch. Posiłki powinny być dostosowane do zapotrzebowania kalorycznego danej osoby. Właśnie tak jest z naszą ofertą cateringu dietetycznego – zostanie dopasowana ona do twojego zapotrzebowania kalorycznego. Zapotrzebowanie energetyczne jest zależne od wzrostu, wagi i aktywności fizycznej. Gdy ilość kalorii dostarczana w posiłkach jest niższa niż zapotrzebowanie na nie – chudniemy. Poza dietą, konieczny jest też ruch. Dzięki uprawianiu sportu nie tylko chudniemy, ale i kształtujemy naszą sylwetkę.

Jak nabrać masy mięśniowej?

Do uzyskania masy mięśniowej, konieczne jest paliwo w postaci kalorii. Nie mogą to być jednak puste kalorie, warto zadbać aby w posiłkach znajdowało się dużo białka, które jest budulcem mięśni. Dużo dobrze przyswajalnego białka znajdziesz np w jajkach. Aby mięśnie mogły się rozwinąć niezbędny jest ruch i odpowiednie, właściwie wykonywane ćwiczenia. Można ćwiczyć samemu, ale najlepiej jest je wykonywać na siłowni pod okiem trenera, bądź osoby zaznajomionej z tematem, by nie doprowadzić do kontuzji.

Jak stosować odpowiednią dietę?

Odpowiednia dieta do ćwiczeń musi spełniać kilka reguł. Dobra dieta jest przede wszystkim zdrowa – składa się ze świeżych, zdrowych produktów. Zdrowe posiłki mają wysoką wartość odżywczą i są dostosowane do indywidualnych potrzeb danej osoby. Osoby niższe, pracujące w trybie siedzącym będą miały inne zapotrzebowanie niż wysoka osoba pracująca fizycznie. Jest to zależne też od przemiany materii. Aby dobrać dietę dostosowaną do własnych potrzeb najlepiej zasięgnąć porady profesjonalisty, który przy układaniu diety weźmie wszystkie te czynniki pod uwagę.

Jak uniknąć efektu jojo?

Co zrobić aby uniknąć efektu jojo? Czasami po spektakularnych sukcesach w utracie wagi następuje nagły regres osiągnięć – efekt jojo. Dzieje się tak gdy po ciężkiej diecie i ćwiczeniach, powracamy do starych nawyków. Waga potrafi wtedy osiągnąć nawet stan wyższy niż przed dietą.

Aby tego uniknąć należy:

  • nadal regularnie ćwiczyć
  • utrzymywać zdrową dietę
  • dbać o zdrowy tryb dnia

Zastosowanie powyższych pomoże nie tylko uniknąć efektu jojo czy też przybierania wagi, ale i utrzymać zdrowie.

Po więcej porad związanych ze zdrowym żywieniem i treningiem, zapraszamy na naszego bloga prowadzonego przez najlepszych Trójmiejskich sportowców.